Baker Street's Training KFT

innováció, műhelymunka, egyedi megoldások

Baker Street's Training KFT

Kérdések és válaszok a szervezetfejlesztéssel kapcsolatban

 
K: Honnan tudhatja egy szervezet vezetője, vagy HR-es munkatársa, hogy szervezetfejlesztésre van szüksége?
V: A legtöbb cégben a vezetők nem azt fogalmazzák meg, hogy szervezetfejlesztésre van szükségük, hanem azt élik meg, hogy nem úgy mennek a dolgok, ahogyan szeretnék. Az, hogy ennek mi az oka, sokszor csak több feltáró beszélgetés után derül ki. Egy szervezeti elakadás mögött lehetnek folyamatszervezési gondok is. Szervezetfejlesztésre akkor van szüksége, amikor a felmerült kérdések elsősorban humánerőforrást, azaz embereket érintik. Persze a kettő soha nem választható el élesen egymástól.
 
K: Mik a tipikus szervezetfejlesztési problémák?
V: Minden szervezetfejlesztés középpontjában a stratégiai tervezés áll. Ebből következik aztán sok-sok fejlesztendő kérdés: együttműködés, kommunikáció, problémamegoldás, konfliktuskezelés, kultúraváltás, csapatépítés, válságkezelés, döntéstámogatás, változásmenedzsment.
 
K: Ezek nem készségfejlesztési kérdések?
V: Egy-egy szervezeti probléma hátterében lehetnek készségszintű gondok. Lehetnek helyzetek, amikor az a megoldás, hogy egyszerűen készség szinten meg kell tanulnia valamit egy csapatnak. De a legtöbb esetben ennél többről van szó.
 
K: Milyen módszerek kerülnek elő egy szervezetfejlesztés során?
V: A munka egyik legfontosabb része az igényeket és problémákat feltáró interjúk készítése. Ha világosan látjuk, hogy mik a fejlesztendő területek, akkor tudunk eszközt és módszert javasolni. Elképzelhető, hogy egy tréningre van szükség, lehet, hogy egy workshopon kell dolgoznunk egy konkrét témán, vagy egyéni fejlesztő beszélgetések, coachingok segítenek leginkább. Leggyakrabban ezeknek a megoldásoknak valamilyen koktélja adja ki az ideális megoldást.
 
K: A Baker Street's Training Kft filozófiája alapján, mi egy szervezetfejlesztés célja?
V: Minden projekt célja, hogy egy egészségesebb szervezet jöjjön létre. Amelyikben az emberek jobban érzik magukat, és közben üzletileg is hatékonyabb lett a működés.